Så, det är kanske dags att börja skriva igen? =)

Ja, inte har jag skrivit mycket på min logg heller, det kan jag ju knappast erkänna men mycket har hänt sedan jag slutade! Valparna som jag såg att jag pratat om, ja det är nästan skrattretande. Jag kan berätta att det blev 3 stycken men en dog. Maxi som han blev kallad då han var enormt stor. De två andra valparna blev Tequila och Rollo. Tequila är nu min systers hund och ja, jag fick min första egna hund, Rollo som fyller hela 3 år nu. Fort tiden går!
 
Hemma håller vi på att bygga om till hunddagis och hundpensionat, något som ska bli riktigt roligt! Detta ser jag fram emot men det är mycket bygge kvar innan det är helt klart! =)
 
Jag har dessvärre ingen häst i huvud taget kvar och det känns just nu riktigt dåligt! Varje dag då solen skiner och börjar värma och det smälter lite i taget blir man fruktansvärt ridsjuk....Jag hade Kitty kvar tills den 28 oktober 2012 då jag valde att ta bort henne för hon började få så svårt att äta och var stel i kroppen, hon var ju hela 27 år. Henne hade jag i 12 ½ år och den perioden var underbar! Under det sista året med henne hade jag fått låna hem en supersöt liten foderponny som jag både körde och red. Men de kunde inte ha kvar henne då jag vart tvungen att lämna tillbaka henne så tyvärr avlivade de henne..Efter det kände jag att jag i huvudtaget inte ville ha med hästar att göra, såg man en häst så grät man floder. Allt var jobbigt. Blev erbjuden att köra in en ponny efter de bådas död men jag tackade nej, just då var mitt argument att jag inte ville ha nån ponny, jag ville hålla på med en häst.. Jag tror att jag ingentligen ville men var för ledsen för att kunna ta emot det. Nu har det gått lite över 4 månader sedan Kitty försvann och det blir att man gråter lite då och då fortfarande men jag saknar hästvärlden så otroligt att jag bara vill rida. Jag ringde på en annons i januari på ett kallblod, perfekt tänkte jag och ja, det var perfekt. Jag hann kanske rida honom 3 gånger innan det visade sig att de var tvungen att sälja honom snabbt och frågade mig om jag ville bli fodervärd. Jag ville ju sååå gärna svara ja men jag kunde inte för jag tog bort hagen på gåden i all depression och här står jag och grämer mig för att jag tog bort den. Hade jag haft den kvar hade jag kunnat få hem honom hit. Nu är det för mycket snö för att göra en hage. Två dagar efter samtalet blev en delägare till honom förbannad för nått och åkte och hämtade honom utan lov.. Idag är han död :( jag får rida en annan häst i det stallet tills hon hittar en ny. Men ja, jag är 1,47 och väldigt liten och ska isåfall rida en häst på 1,65.. kanske lite stor för mig så jag vill inte än så länge men vem vet, Jag blir kanske så sugen så att jag bara måste! ;) Ett tag efter det här blev det en liten depressionssvacka igen då jag kände att jag inte borde komma i närheten utav hästar, de dör ju bara endå.. Sedan oktober 2012 har 3 hästar dött i min närhet och det är väl kanske inte mitt fel men det kändes så. Iallefall 2 utav hästarna kändes det som att de dog pga att jag inte kunde ha dom hemma hos mig. Men, sånt är livet.. Det blir nog bättre tider får man hoppas! Alla har ju trots allt en svacka ibland.
 
Idag har det varit sjukt fint väder så jag har varit ute och joggat med min lilla vovve Rollo =) Lite kallt var det endå så man längtar till våren då bäcken börjar porla och det börjar växa lite grönt här och där =) Nu ska jag gå ner och vispa grädde tills vi ska äta marängswiss (vet inte hur det stavas =P ) ikväll =) Gott ska det bli!
 
Ha en trevlig kväll =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0